Kardiologia

Świadczymy kompleksowe usługi z zakresu diagnostyki, leczenia i opieki nad chorobami serca u zwierząt. Nasza praktyka obejmuje zarówno opiekę nad starszymi, jak i młodymi pacjentami, ponieważ choroby serca mogą dotyczyć zwierząt w każdym wieku.

Zaburzenia układu sercowo-naczyniowego mogą wynikać z wielu przyczyn, zarówno wrodzonych, jak i nabytych. Dbając o serce Państwa pupili, w naszej Klinice przeprowadzamy badania EKG, RTG i ECHO serca. Te diagnostyczne procedury są wykonywane przez lekarzy specjalizujących się w kardiologii weterynaryjnej. To wszystko pozwala nam na wczesne wykrycie chorób serca i szybkie podjęcie odpowiedniej terapii, co ma wpływ na długość i jakość życia Państwa pupili.

Leczenie chorób serca związanych z wiekiem opiera się na farmakologicznej terapii. Naturalnie, nie jesteśmy w stanie wyleczyć zmian, które powstały w sercu z biegiem lat, ale możemy je zahamować i zapewnić zwierzętom odpowiedni komfort życia. Ze względu na specyfikę tych chorób, wymagają one podawania leków do końca życia i ciągłego monitorowania takiego pacjenta. W naszej Klinice możecie Państwo liczyć na nasze wsparcie przez cały okres trwania tej choroby i profesjonalną opiekę.

Echo serca to podstawowe badanie wykonywane w przypadku chorób serca u zwierząt. Badanie to umożliwia ocenę pracy komór i przedsionków serca oraz działania zastawek. Wykonywane jest w przypadku podejrzenia chorób układu krążenia, profilaktycznie u starszych zwierząt i przed zabiegami operacyjnymi. Kontrolować należy również pacjentów cierpiących na niektóre choroby ogólne, takie jak nadczynność i niedoczynność tarczycy oraz przewlekła niewydolność nerek. Echo serca pozwala wykryć chorobę we wczesnym stadium, co umożliwia spowolnienie jej rozwoju. Dzięki niemu możemy także monitorować przebieg choroby i stosować bardziej skuteczne leczenie. Dlatego tak ważna jest profilaktyka i regularne badania.